Kleine ondernemers trends van 2022

by | Apr 25, 2022 | Ondernemen | 0 comments

Wat betekend de term: “Kleine ondernemers trends”? 

Om te beginnen wat is een trend in het algemeen? Over het algemeen is een trend een ritme van geleidelijke verandering in een systeem, resultaat of situatie in de bedrijfswereld.

De term ” kleine bedrijven” is in feite een beoordeling van marktinformatie om strategische posities of resultaten te identificeren die kunnen worden gebruikt om de huidige marketingstrategie te schetsen. De levensstijlkeuzes van klanten hebben een sterke invloed op de marktontwikkelingen.

De afgelopen jaren is er een shift gekomen op de manier waarop ondernemers een bedrijf runnen. Geen paniek en stress als je geen idee hebt waar je moet beginnen. Wij helpen je graag even op weg.

Wij hebben de top 4 van de trends even voor je op een rij gezet.

Dit zijn de vier grootste ondernemers trends van 2022. Volg deze tips op en jij bent klaar voor de toekomst. Dus je doet er goed aan om deze onderdelen op te nemen in je strategische marketing plan. Op deze manier kan succes niet uit blijven.

Tip 1 Zet je klant op nummer 1!

Mensen willen een fijne shop ervaring bij je. Ga jezelf maar na. Geeft jouw klant een onvergetelijke ervaring. Dit zorgt voor vertrouwen én zorgt ervoor dat klanten terug komen om weer aankopen bij je te doen. Focus je op internet, hier vindt de meeste activiteit plaats. Ook als je een fysieke winkel hebt dan is het van belang om je bezig te houden met online activiteiten. Want juist online zit de groei. Instagram, Pinterest en Facebook zijn toch echt niet meer weg te denken uit de samenleving. 

Tip 2 Social proof

Zit je in een markt waar veel concurrentie is? Maak dan zeker een strategisch online marketingplan. 40% van de bedrijven geeft toe dat het lastig is de concurrentie voor te blijven en om doelstellingen te behalen. Het is tegenwoordig steeds lastiger om een keuze te maken tussen al die bedrijven. Hoe onderscheid je je van de rest? Spreek de klant direct aan, denk vanuit de klant en onderscheid je van de rest. Vergeet hierin social proof zeker niet. Zorg dat klanten een review achter laten als ze een aankoop bij je doen. Dit helpt andere klanten weer om ook bij jouw te gaan kopen.

Tip 3 Inkoop

De epidemie heeft aangetoond hoe de distributieketen een effect kunnen hebben op zelfs, bescheiden bedrijven. Volgens onze statistieken geloofde 40% van de deelnemers dat vertragingen in de toeleveringsketen een matig effect zullen hebben op aankopen, terwijl 28% denkt dat het een enorm effect zal hebben. Versnelde verzendvertragingen en kosten zijn de grootste zorgen, gevolgd door productievertragingen.

Zorg voor een plan b. Kan de ene leverancier niet leveren, zorg dan dat je een tweede leverancier achter de hand hebt. Zo kom je nooit zonder producten te zitten. 

Tip 4 Verbeterd klantvertrouwen door verzending sneller en inzichtelijker te maken:

Tijdens het doen van online kopen, is het steeds gebruikelijker om snelle en gratis levering aan te bieden met een geschatte aankomstdatum. Consumenten eisen deze openheid nu van bedrijven, maar het kan een uitdagende norm zijn voor kleine bedrijven om hier aan te voldoen. Om de verzendkosten te verlagen door gratis verzending, de flexibiliteit van het verzend- en retourbeleid vergroten en de verzendmethoden aanpassen om de impact van wereldwijde verzendvertragingen te verminderen.

Conclusie

Als je je bestaansrecht wilt behouden dan moet je je blijven ontwikkelen, aanpassen en evalueren. Dit is een continu proces. Er zullen altijd nieuwe uitdagingen op je pad komen. Het gaat er om hoe jij er mee om gaat. Welkee van de bovenstaande trends zijn voor jou het meest van toepassing? Laat het weten in de comments.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.